Marketing

Efekty przemiany - Marketing i pieniądze
Marketing pojawił się w rezultacie rozległych przemian w rzeczywistości społeczno-gospodarczej. Rodowód marketingu wskazuje, że nie jest on konstrukcją myślową zrodzoną na gruncie teoretycznej analizy, ale racjonalną reakcją przedsiębiorstw na przemiany zachodzące w życiu gospodarczym a zwłaszcza na przemiany zachodzące na rynku . Marketing definiuje się na wiele sposobów. Nie wdając się w dyskusje terminologiczne, marketing można określić mianem zintegrowanego zbioru (systemu) instrumentów i działań związanych z badaniem i kształtowaniem rynku, w oparciu o rynkowe reguły postępowania. Zbiór, o którym mowa jest integralnym elementem działalności gospodarczej prowadzonej w oparciu o rynek. Marketing nie ...

Gospodarstwa domowe - Marketing i pieniądze
Szacuje się, że obecnie w Polsce jest około 14 milionów gospodarstw domowych. 28,6 % tej liczby to gospodarstwa domowe, w których nikt nie pracuje, a 19, 9 % to emeryci, renciści, osoby czerpiące zysk z wynajmu mieszkań, dywidend, zasiłków, dzierżawienia ziemi oraz oszczędności. Najwięcej, bo ponad 75 % dochodu przeznaczane jest na bieżącą konsumpcje, czyli między innymi na żywność, ubrania, obuwie i środki czystości. Resztę pieniędzy przeciętne gospodarstwo domowe wydaje na ochronę zdrowia i opłaty. Polacy bardzo mało środków przeznaczają na oszczędności. Wynika to ze struktury dochodu i wydatków. Prawie wszystkie pieniądze ...

Oszczędzanie a stabilny kurs waluty
Co wspólnego z naszą skłonnością do oszczędzania pieniędzy ma kurs walutowy? Czy taka waluta jak euro i dolar rzeczywiście wpływają na stan naszych oszczędności? Oczywiście jak najbardziej, że tak. A co w ogóle mówi ekonomia i co oznacza pojęcie stabilnego kursu walutowego? Kurs naszej złotówki jak wiemy i obserwujemy ciągle zmienia się w relacji do innych światowych walut. Z reguły decydujący wpływ na takie zmiany ma rynek, a ściślej mówiąc, jest to wzajemna relacja podaży i popytu na tym rynku. To tak jak z rynkiem i biznes np. na ziemniakach. Kiedy ich ...

Marketing i pieniądze
Marketing to zjawisko znane nie od dziś. Zrodził się w wyniku komplikacji życia gospodarczego. Nowo powstałe potrzeby stały się podstawą jego rozwoju a zarazem impulsem do gromadzenia oraz porządkowania wiedzy o tym zjawisku. Jako odmienny od tradycyjnych schematów działań na rynku stał się on przedmiotem wnikliwych badań naukowych i intelektualnych przemyśleń. Wzbogacało to marketing, a dzięki temu coraz lepiej przystosowywało go do zaspokajania potrzeb życia gospodarczego.Marketing jest związany z procesami racjonalnego postępowania na rynku oraz odpowiada wyzwaniom współczesnej gospodarki rynkowej w tej dziedzinie. U źródeł marketingu leży kreatywne myślenie firm i organizacji ...

Ogólnie - Marketing i pieniądze
Słowo marketing pochodzi od angielskiego "market" i oznacza zajmowanie się rynkami. W literaturze przedmiotu używane jest ono w wersji oryginalnej. Jego pojęcie wywodzi się z funkcji zbytu wyrobów. W miarę przekształcania się rynku producenta w kierunku rynku konsumenta (odbiorcy) oraz rosnących trudności ze zbytem, funkcja sprzedaży zyskiwała na znaczeniu i była poszerzana przekształcając się w funkcję określaną współcześnie mianem marketingu . Początkowo marketing odnoszono do przedsięwzięć gospodarczych, których celem było osiągnięcie zysku. Obecnie zasady marketingu odnoszone są również do instytucji i organizacji nie nastawionych na zysk.Marketing jako dział nauki oraz zbiór zasad ...

Przedsiębiorstwo - Marketing i pieniądze
Przedsiębiorstwem nazywamy jednostkę gospodarczą niezależną ekonomicznie, prawnie, organizacyjnie i technicznie. W Polsce na własny rachunek zaczęto pracować po roku 1989, kiedy to nastąpiła zmiana ustroju gospodarczego. Bardzo dynamiczny rozwój działalności przedsiębiorstw prywatnych nastąpił w latach 1995-2000. Aby przedsiębiorstwo mogło osiągnąć zysk musi podjąć wiele decyzji takich jak: wybór branży działalności, określenie sposobu, struktury i wielkości produkcji oraz dobór odpowiedniej metody zarządzania. Firmy, które dopiero zaistniały na rynku szczególnie liczą na zysk, ponieważ dysponują małym kapitałem i nie mogą pozwolić sobie na straty. Inna sytuacja ma miejsce w dużych, często rodzinnych przedsiębiorstwach z ...

Rozwój marketingu - Marketing i pieniądze
Rozwój marketingu związany jest z rozwojem gospodarki rynkowej, polegającej na masowej produkcji, dystrybucji, rozwojem rynku i procesów wymiany, wzrostem podaży i konkurencji między dostawcami. Stosowanie zasad marketingu było sposobem na osiąganie sukcesów przedsiębiorstwom działającym w warunkach przewagi podaży nad popytem na rynku oraz rosnącej konkurencji .Formułowane definicje marketingu akcentują ukierunkowanie działań na rynek i klienta, podkreślając jednocześnie konieczność zintegrowanego oddziaływania na rynek poprzez instrumenty marketingowe oraz potrzebę zabezpieczenia zyskowności działalności gospodarczej. Już w roku 1776 ojciec nowoczesnej ekonomi Adam Smith w dziele pt. "Bogactwo narodów" w stwierdzeniu: "Konsumpcja jest solą i celem ...

Ujęcie systemowe - Marketing i pieniądze
Podkreślenie faktu, że marketing jest zbiorem działań i instrumentów, wskazuje na jego systemowy charakter, oraz na charakter instrumentalno-czynnościowy. Charakter systemowy marketingu oznacza, że nie może go utożsamić z pojedynczym instrumentem bądź jednostkowym działaniem. Natomiast pojedyncze działania i instrumenty rynkowe mogą występować jako elementy marketingu tworząc wzajemnie powiązaną całość.Marketing gromadzi w sobie zróżnicowane elementy. Jednym z nich są kategorie instrumentalne (instrumenty), które nie są bezpośrednio powiązane z wykonywaniem określonych czynności oraz należą do klasycznych kategorii regulacyjnych. Kolejnym elementem struktury marketingu są działania, będące odzwierciedleniem nawarstwiania się pewnych czynności, za pomocą których można oddziaływać ...

Własna produkcja - Marketing i pieniądze
Widzisz braki na rynku pewnego towaru? Zacznij go produkować samodzielnie, bądź szybszy, lepszy i dokładniejszy od konkurencji. Znajdź swój własny pomysł na doskonały produkt.Masz własne fundusze i lokal? Zacznij własną produkcje. Po co kupować produkty u hurtowników i sprzedawać je z marżą jeśli możemy postarać się o własną produkcje? Wystarczy własny lokal, odpowiednie maszyny i pracownicy. Często widzimy, że jakiś produkt dostępny na rynku nie ma odpowiedniej funkcji i domyślamy się, że wprowadzenie jej nie będzie kosztowało dużego nakładu sił i nie zwiększy znacząco jego ceny. Warto w takim wypadku zacząć produkować ...

Załóż własną firmę - Marketing i pieniądze
Załóż własną firmę świadczącą usługi sezonowe. Nie wiąż się na stałe z jedną dziedziną życia, przeskakuj z pomysłu na pomysł to zagwarantuje stały dopływ nowych klientów. Usługi sezonowe to doskonałe źródło zarobku. Co roku ludzie potrzebują rąk do pracy w różnych dziedzinach życia. W lecie ogrodnicy potrzebują pracowników do prac polowych, zbiorów owoców i warzyw. Hotele na gwałt szukają nowych pracowników do obsłużenia dużej ilości gości wakacyjnych. Restauracje są skłonne zapłacić więcej kelnerom i kucharzom pracującym tylko w sezonie wakacyjnym. W zimie dobrze sprzedają się artykuły świąteczne, na każdym polskim stole jest ...

Źródła finansowe - Marketing i pieniądze
Nie od dziś wiadomo, że najlepiej się zarabia na pośrednictwie. Ponad połowa sprzedaży nieruchomości odbywa się za pomocą pośredników i w ich kieszeniach znikają ogromne kwoty pieniężne.Pośrednicy to kreatorzy każdego rynku sprzedaży. Przez pośredników przechodzi niezliczona ilość transakcji handlowych. Dzięki pośrednikom wiele biznesów ma szansę na odpowiednie funkcjonowanie! Pośrednicy są niezbędni w niektórych sektorach rynku. Popatrzmy na rynek nieruchomości? Ile znasz firm które zajmują się pośrednictwem w sprzedaży? Kilkanaście w swoim mieście co najmniej a jest ich znacznie więcej. Ten rodzaj biznesu ma to do siebie, że pozwala istnieć małym rodzinnym firmą ...

Źródło działań - Marketing i pieniądze
Marketing jako zintegrowany zbiór działań i instrumentów jest bezpośrednio powiązany z rynkiem, jego badaniem oraz kształtowaniem. Przy pomocą działań i instrumentów marketingowych procesy, które zachodzą na rynku są rozpoznawane, jak również poddawane aktywnemu i celowemu oddziaływaniu. Faza kształtowania rynku przy pomocy instrumentów i działań marketingowych zawsze jest poprzedzana fazą badania za pomocą określonego zbioru czynności (działań), które są ważnym elementem marketingu. Dopełnieniem struktury marketingu jest właściwe dla niego sposób kreowania oraz uruchamiania skupionych w nim działań i instrumentów. Sposób ten opiera się na rynkowych regułach postępowania. Wyrażają one ukierunkowanie przedsiębiorstwa na rynkową ...

Struktura strony

Najpopularniejsze

  • Mają do nas wpaść przyjaciele, a my nie wiemy, jak zorganizować to "wspólne posiedzenie"? Całkiem n...
  • Inną metodą jest szukanie pracy w prasie. Jest to tak naprawdę jedna z najbardziej klasycznych meto...
  • Wakacje jako tak komfortowy czas dają człowiekowi bardzo wiele korzyści , wydając się czasem, który...

Niedobór wiedzy

Wymagać od siebie, nawet, jeśli inni nie wymagają. To bardzo mądre słowa, ale również bardzo trudne do spełnienia. Duże znaczenie przy szukaniu pierwszej pracy ma dla absolwenta studiów wyższych, jego aktywność za czasów studenckich. Czy tylko skupił...