Marketing

Efekty przemiany - Marketing i pieniądze
Marketing pojawił się w rezultacie rozległych przemian w rzeczywistości społeczno-gospodarczej. Rodowód marketingu wskazuje, że nie jest on konstrukcją myślową zrodzoną na gruncie teoretycznej analizy, ale racjonalną reakcją przedsiębiorstw na przemiany zachodzące w życiu gospodarczym a zwłaszcza na przemiany zachodzące na rynku . Marketing definiuje się na wiele sposobów. Nie wdając się w dyskusje terminologiczne, marketing można określić mianem zintegrowanego zbioru (systemu) instrumentów i działań związanych z badaniem i kształtowaniem rynku, w oparciu o rynkowe reguły postępowania. Zbiór, o którym mowa jest integralnym elementem działalności gospodarczej prowadzonej w oparciu o rynek. Marketing nie ...

Gospodarstwa domowe - Marketing i pieniądze
Szacuje się, że obecnie w Polsce jest około 14 milionów gospodarstw domowych. 28,6 % tej liczby to gospodarstwa domowe, w których nikt nie pracuje, a 19, 9 % to emeryci, renciści, osoby czerpiące zysk z wynajmu mieszkań, dywidend, zasiłków, dzierżawienia ziemi oraz oszczędności. Najwięcej, bo ponad 75 % dochodu przeznaczane jest na bieżącą konsumpcje, czyli między innymi na żywność, ubrania, obuwie i środki czystości. Resztę pieniędzy przeciętne gospodarstwo domowe wydaje na ochronę zdrowia i opłaty. Polacy bardzo mało środków przeznaczają na oszczędności. Wynika to ze struktury dochodu i wydatków. Prawie wszystkie pieniądze ...

Oszczędzanie a stabilny kurs waluty
Co wspólnego z naszą skłonnością do oszczędzania pieniędzy ma kurs walutowy? Czy taka waluta jak euro i dolar rzeczywiście wpływają na stan naszych oszczędności? Oczywiście jak najbardziej, że tak. A co w ogóle mówi ekonomia i co oznacza pojęcie stabilnego kursu walutowego? Kurs naszej złotówki jak wiemy i obserwujemy ciągle zmienia się w relacji do innych światowych walut. Z reguły decydujący wpływ na takie zmiany ma rynek, a ściślej mówiąc, jest to wzajemna relacja podaży i popytu na tym rynku. To tak jak z rynkiem i biznes np. na ziemniakach. Kiedy ich ...

Marketing i pieniądze
Marketing to zjawisko znane nie od dziś. Zrodził się w wyniku komplikacji życia gospodarczego. Nowo powstałe potrzeby stały się podstawą jego rozwoju a zarazem impulsem do gromadzenia oraz porządkowania wiedzy o tym zjawisku. Jako odmienny od tradycyjnych schematów działań na rynku stał się on przedmiotem wnikliwych badań naukowych i intelektualnych przemyśleń. Wzbogacało to marketing, a dzięki temu coraz lepiej przystosowywało go do zaspokajania potrzeb życia gospodarczego.Marketing jest związany z procesami racjonalnego postępowania na rynku oraz odpowiada wyzwaniom współczesnej gospodarki rynkowej w tej dziedzinie. U źródeł marketingu leży kreatywne myślenie firm i organizacji ...

Ogólnie - Marketing i pieniądze
Słowo marketing pochodzi od angielskiego "market" i oznacza zajmowanie się rynkami. W literaturze przedmiotu używane jest ono w wersji oryginalnej. Jego pojęcie wywodzi się z funkcji zbytu wyrobów. W miarę przekształcania się rynku producenta w kierunku rynku konsumenta (odbiorcy) oraz rosnących trudności ze zbytem, funkcja sprzedaży zyskiwała na znaczeniu i była poszerzana przekształcając się w funkcję określaną współcześnie mianem marketingu . Początkowo marketing odnoszono do przedsięwzięć gospodarczych, których celem było osiągnięcie zysku. Obecnie zasady marketingu odnoszone są również do instytucji i organizacji nie nastawionych na zysk.Marketing jako dział nauki oraz zbiór zasad ...

Przedsiębiorstwo - Marketing i pieniądze
Przedsiębiorstwem nazywamy jednostkę gospodarczą niezależną ekonomicznie, prawnie, organizacyjnie i technicznie. W Polsce na własny rachunek zaczęto pracować po roku 1989, kiedy to nastąpiła zmiana ustroju gospodarczego. Bardzo dynamiczny rozwój działalności przedsiębiorstw prywatnych nastąpił w latach 1995-2000. Aby przedsiębiorstwo mogło osiągnąć zysk musi podjąć wiele decyzji takich jak: wybór branży działalności, określenie sposobu, struktury i wielkości produkcji oraz dobór odpowiedniej metody zarządzania. Firmy, które dopiero zaistniały na rynku szczególnie liczą na zysk, ponieważ dysponują małym kapitałem i nie mogą pozwolić sobie na straty. Inna sytuacja ma miejsce w dużych, często rodzinnych przedsiębiorstwach z ...

Rozwój marketingu - Marketing i pieniądze
Rozwój marketingu związany jest z rozwojem gospodarki rynkowej, polegającej na masowej produkcji, dystrybucji, rozwojem rynku i procesów wymiany, wzrostem podaży i konkurencji między dostawcami. Stosowanie zasad marketingu było sposobem na osiąganie sukcesów przedsiębiorstwom działającym w warunkach przewagi podaży nad popytem na rynku oraz rosnącej konkurencji .Formułowane definicje marketingu akcentują ukierunkowanie działań na rynek i klienta, podkreślając jednocześnie konieczność zintegrowanego oddziaływania na rynek poprzez instrumenty marketingowe oraz potrzebę zabezpieczenia zyskowności działalności gospodarczej. Już w roku 1776 ojciec nowoczesnej ekonomi Adam Smith w dziele pt. "Bogactwo narodów" w stwierdzeniu: "Konsumpcja jest solą i celem ...

Ujęcie systemowe - Marketing i pieniądze
Podkreślenie faktu, że marketing jest zbiorem działań i instrumentów, wskazuje na jego systemowy charakter, oraz na charakter instrumentalno-czynnościowy. Charakter systemowy marketingu oznacza, że nie może go utożsamić z pojedynczym instrumentem bądź jednostkowym działaniem. Natomiast pojedyncze działania i instrumenty rynkowe mogą występować jako elementy marketingu tworząc wzajemnie powiązaną całość.Marketing gromadzi w sobie zróżnicowane elementy. Jednym z nich są kategorie instrumentalne (instrumenty), które nie są bezpośrednio powiązane z wykonywaniem określonych czynności oraz należą do klasycznych kategorii regulacyjnych. Kolejnym elementem struktury marketingu są działania, będące odzwierciedleniem nawarstwiania się pewnych czynności, za pomocą których można oddziaływać ...

Własna produkcja - Marketing i pieniądze
Widzisz braki na rynku pewnego towaru? Zacznij go produkować samodzielnie, bądź szybszy, lepszy i dokładniejszy od konkurencji. Znajdź swój własny pomysł na doskonały produkt.Masz własne fundusze i lokal? Zacznij własną produkcje. Po co kupować produkty u hurtowników i sprzedawać je z marżą jeśli możemy postarać się o własną produkcje? Wystarczy własny lokal, odpowiednie maszyny i pracownicy. Często widzimy, że jakiś produkt dostępny na rynku nie ma odpowiedniej funkcji i domyślamy się, że wprowadzenie jej nie będzie kosztowało dużego nakładu sił i nie zwiększy znacząco jego ceny. Warto w takim wypadku zacząć produkować ...

Załóż własną firmę - Marketing i pieniądze
Załóż własną firmę świadczącą usługi sezonowe. Nie wiąż się na stałe z jedną dziedziną życia, przeskakuj z pomysłu na pomysł to zagwarantuje stały dopływ nowych klientów. Usługi sezonowe to doskonałe źródło zarobku. Co roku ludzie potrzebują rąk do pracy w różnych dziedzinach życia. W lecie ogrodnicy potrzebują pracowników do prac polowych, zbiorów owoców i warzyw. Hotele na gwałt szukają nowych pracowników do obsłużenia dużej ilości gości wakacyjnych. Restauracje są skłonne zapłacić więcej kelnerom i kucharzom pracującym tylko w sezonie wakacyjnym. W zimie dobrze sprzedają się artykuły świąteczne, na każdym polskim stole jest ...

Źródła finansowe - Marketing i pieniądze
Nie od dziś wiadomo, że najlepiej się zarabia na pośrednictwie. Ponad połowa sprzedaży nieruchomości odbywa się za pomocą pośredników i w ich kieszeniach znikają ogromne kwoty pieniężne.Pośrednicy to kreatorzy każdego rynku sprzedaży. Przez pośredników przechodzi niezliczona ilość transakcji handlowych. Dzięki pośrednikom wiele biznesów ma szansę na odpowiednie funkcjonowanie! Pośrednicy są niezbędni w niektórych sektorach rynku. Popatrzmy na rynek nieruchomości? Ile znasz firm które zajmują się pośrednictwem w sprzedaży? Kilkanaście w swoim mieście co najmniej a jest ich znacznie więcej. Ten rodzaj biznesu ma to do siebie, że pozwala istnieć małym rodzinnym firmą ...

Źródło działań - Marketing i pieniądze
Marketing jako zintegrowany zbiór działań i instrumentów jest bezpośrednio powiązany z rynkiem, jego badaniem oraz kształtowaniem. Przy pomocą działań i instrumentów marketingowych procesy, które zachodzą na rynku są rozpoznawane, jak również poddawane aktywnemu i celowemu oddziaływaniu. Faza kształtowania rynku przy pomocy instrumentów i działań marketingowych zawsze jest poprzedzana fazą badania za pomocą określonego zbioru czynności (działań), które są ważnym elementem marketingu. Dopełnieniem struktury marketingu jest właściwe dla niego sposób kreowania oraz uruchamiania skupionych w nim działań i instrumentów. Sposób ten opiera się na rynkowych regułach postępowania. Wyrażają one ukierunkowanie przedsiębiorstwa na rynkową ...

Struktura strony

Najpopularniejsze

  • Kto ma największą władzę na świecie? Doradcy! Jesteś ekspertem w jakiejś specyficznej dziedzinie a ...
  •  Kredyty gotówkowe są nam niemalże wciskane przez bankowców. Oczywiście banki mają w tym swój int...
  • Jak dobrze wiadomo gospodarka na całym świecie jest do siebie podobna i pomimo, że od wielu lat zaj...

Historia firmy Apple i ich biznesowy sukces

Firma Apple to na pewno kasowy sukces. Jednak gdzieś kiedyś musiało się to narodzić. Obecnie jest to jedna z największych firm na świecie ,nie tylko ze swojej branży. Sama firma powstała już bardzo bardzo dawno, kiedy technika związana z przemysłem k...