Źródło działań - Marketing i pieniądze
Marketing jako zintegrowany zbiór działań i instrumentów jest bezpośrednio powiązany z rynkiem, jego badaniem oraz kształtowaniem. Przy pomocą działań i instrumentów marketingowych procesy, które zachodzą na rynku są rozpoznawane, jak również poddawane aktywnemu i celowemu oddziaływaniu. Faza kształtowania rynku przy pomocy instrumentów i działań marketingowych zawsze jest poprzedzana fazą badania za pomocą określonego zbioru czynności (działań), które są ważnym elementem marketingu. Dopełnieniem struktury marketingu jest właściwe dla niego sposób kreowania oraz uruchamiania skupionych w nim działań i instrumentów. Sposób ten opiera się na rynkowych regułach postępowania. Wyrażają one ukierunkowanie przedsiębiorstwa na rynkową (popytową) orientacją w toku kształtowania i uruchamiania działań i 1instrumentów.Uwzględniając sformułowane w literaturze przedmiotu definicje oraz akcentując praktyczną rolę marketingu w działalności firm, można zasugerować następującą definicję: marketing to określone zasady myślenia i działania tworzące nowoczesną koncepcję zarządzania.Bardzo ostatnio popularna jest strona internetowa demotywatory.pl są na niej zamieszczane zdjęcia, które z różnych powodów nie motywują do działania. Niektóre są bardzo śmieszne, inne nawet potrafią zasmucić. Wiele z tych zdjęć ma wysokie noty, co świadczy, że są trafione i podobają się. Jest na przykład zdjęcie milionera i podpis, że on zarabia więcej na godzinę niż ty przez cały miesiąc. Czy to nie jest demotywujące? Jest wiele też zabawnych zdjęć, na przykład dzieci, które się wożą w taczkach na podwórku i nie byłoby nic dziwnego w tym, gdyby nie fakt, że jeżdżą taczkami, bo są tak otyłe, a podpis jest w stylu "ukształtowane przez McDonalds" i jak tu teraz sięgnąć po cheeseburgera? No właśnie. Ta strona ma zadanie zmotywować ludzi do alternatywnych rozwiązać, można z niej czerpać inspiracje. Czasem rozśmiesza polska głupota zarejestrowana na tych fotografiach, a czasem drażni i demotywuje do życia w ty kraju, boi widzimy coś znajomego, co i nas codziennie doprowadza do szału. Dobrze czasem, by nabrać dystansu do siebie i otoczenia wyszukać te stronę i obejrzeć kilkanaście zdjęć i odpowiedzieć sobie na pytanie: mam motywację do działania, czy jeszcze nie mam?
Przenoszenie pozytywnego obrazu sponsorowanego na sponsora. W dobie bardzo szybkiego rozwoju szeroko zakrojonych działań marketingowych, sponsoring rozwija się niezwykle szybko. Polega on przede wszystkim na przenoszeniu pozytywnych skojarzeń z podmiotem sponsorowanym na firmę, instytucję bądź organizację dokonującej sponsoringu. Z działań sponsoringowych korzystają w dużej mierze na przykład koncerny alkoholowe i tytoniowe, których promocję obostrzają ścisłe przepisy prawne i nie mogą one wykorzystywać wszystkich narzędzi reklamy tradycyjnej. Sponsoring ma ogromne zastosowanie między innymi podczas organizacji imprez sportowych, w których to sponsorzy wspierają finansowo sportowców, drużyny etc.. w zamian za umożliwienie reklamowania się podczas zawodów. Dziedziną, w której sponsoring ma również duże zastosowanie jest organizacja imprez masowych, koncertów czy wydarzeń kulturalnych. Jeśli przykładowy artysta jest dobrze odbierany, pozytywne nastawienie przenosi się także na sponsora i wpływa na ugruntowanie pozycji jego firmy, produktu, marki.
Tagi: marketing, sponsor, działanie
Struktura strony
Najpopularniejsze
- Wycieczka jest to zorganizowany wyjazd po to, aby się odprężyć i zwiedzić nowe miejsca. Wycieczka j...
- Wszyscy jesteśmy kolekcjonerami i nawet sobie nie zdajemy z tego sprawy. Najczęściej nasze kolekcjo...
- Kiedy zamierzamy kupić aparat, to zawsze nachodzą nas setki wątpliwości. Całymi dniami rozmyślam...
Barbie
Lalka Barbie na początku swego istnienia od razu zrewolucjonizowała rynek i do dziś jest bardzo popularna. Lalka Barbie do dzisiaj jest jedną z najważniejszych ikon w kulturze masowej. Produkowana jest przez firmę Mattel i sprzedaje się znakomicie do...