Przedsiębiorstwo - Marketing i pieniądze

Kredyty Przedsiębiorstwem nazywamy jednostkę gospodarczą niezależną ekonomicznie, prawnie, organizacyjnie i technicznie. W Polsce na własny rachunek zaczęto pracować po roku 1989, kiedy to nastąpiła zmiana ustroju gospodarczego. Bardzo dynamiczny rozwój działalności przedsiębiorstw prywatnych nastąpił w latach 1995-2000. Aby przedsiębiorstwo mogło osiągnąć zysk musi podjąć wiele decyzji takich jak: wybór branży działalności, określenie sposobu, struktury i wielkości produkcji oraz dobór odpowiedniej metody zarządzania. Firmy, które dopiero zaistniały na rynku szczególnie liczą na zysk, ponieważ dysponują małym kapitałem i nie mogą pozwolić sobie na straty. Inna sytuacja ma miejsce w dużych, często rodzinnych przedsiębiorstwach z tradycjami. Przeważnie są bogate i nie grozi im bankructwo, a ich priorytetem jest wzmacnianie pozycji na rynku, wysoka jakość towarów i dobre imię marki. Zysk nie zawsze jest najważniejszy. Przedsiębiorstwa publiczne i samorządowe realizują cele społeczne, nie zależy im na bogaceniu się. Aby osiągnąć sukces prowadząc działalność gospodarczą należy współpracować z innymi firmami. Ważną rolę odgrywa wtedy orientacja w strukturze innych przedsiębiorstw. Dzięki niej wiadomo, z kim opłaca się współpracować, a z kim nie.

Często mamy tendencję do wyrzucania opakowań, ale nie zawsze jest to właściwe. Jeśli używamy produktów spożywczych, to oczywiście nikt takich opakowań nie będzie przechowywał. Ale są produkty, po których pudełka trzeba przechowywać i to przez długi czas. Dotyczy to sprzętu RTV I AGD oraz sprzętu komputerowego. Może w momencie zakupu czy rozpakowywania tych produktów nie zdajemy sobie sprawy z tego, że wkrótce może nam się to zepsuć, ale może się coś takiego przydarzyć. Wtedy lepiej być już dobrze przygotowanym, bo możemy mieć problemy. Gwarancja jest zazwyczaj na kilka lat, ale jeśli zgubimy pudełko lub je wyrzucimy, to nie będziemy mogli z niej skorzystać. W warunkach reklamacji, często małym druczkiem jest napisane, że produkt trzeba wysłać w oryginalnym opakowaniu, bo inaczej reklamacja nie zostanie uwzględniona. Należy także zachować wszystkie dokumenty i dowody zakupu. Dzięki temu nie trzeba będzie się obawiać.

Wymienione funkcje, jakie pełnią opakowania, prowadzą do wielu spostrzeżeń o znaczeniu ogólnym. Przede wszystkim większość wyrobów nie mogłaby bez opakowania stanowić przedmiotu obrotu. W problemu wynika z faktu, że oprócz nabywców indywidualnych, wszystkie gałęzie gospodarki każdego kraju są w mniejszym lub większym stopniu użytkownikami opakowań; przy czym niektóre gałęzie (np. przemysł chemiczny, papierniczy, szklarski) występują z jednej strony, jako producenci opakowań, z drugiej zaś jako użytkownicy, wykorzystuj zarówno opakowania wyprodukowane przez siebie, jak i przez inne gałęzie gospodarki.W większości przypadków, aby produkt mógł w należytym stanie, w odpowiedniej ilości i we właściwym czasie dotrzeć odbiorcy, zachodzi konieczność łącznego stosowania kilku opakowań np. jednostkowego, zbiorczego i transportowego. Wynika stąd, iż mimo inherentności cech identyfikujących wyrób jako opakowanie, w zależności od celu, jaki chcemy dzięki opakowaniom osiągnąć, znaczenie poszczególnych funkcji opakowań nie zawsze jest jednakowe.

Tagi: marketing, produkt, zakup
Struktura strony

Najpopularniejsze

  • Łowienie spławikowe daje wiele radości, ale wymaga zdecydowanie większej cierpliwości niż polowanie...
  • Ten artykuł będzie o gospodarce w Polsce. Różni się ona znacznie od gospodarki opisywanego tutaj US...
  •  Żeby zatrzymać czas, trzeba robić zdjęcia. By robić zdjęcia potrzebny jest nam aparat fotogr...

Bezsenność - Klub Walki

Pewien człowiek długo cierpiał na bezsenność. Nie mógł sobie z nią kompletnie poradzić, mimo że próbował wszystkiego. Chciał otrzymać specjalne lekarstwa od swojego lekarza, ale ten nie chciał mu ich przepisać, ponieważ uważał, że brak snu nie ma pod...