Źródła finansowe - Marketing i pieniądze

Kolejnym istotnym zagrożeniem jest reklama ukryta, oddziałująca na podświadomość odbiorcy reklam tak, by w krótkim spocie reklamowym lub reklamie prasowej, stosując częstokroć bardzo wyrafinowane techniki wizualne, przekazać jak najwięcej informacji werbalnych i pozawerbalnych, mogących wywrzeć na człowieku presję psychiczną. Obrona odbiorcy reklamy telewizyjnej przed regułami wpływu społecznego jest możliwa jedynie wtedy, kiedy będzie on je dobrze znał, ponieważ mechaniczne wzorce zachowań czynią odbiorcę bezbronnym wobec tych, którzy wiedzą, jakie są zasady ich działania."By zwrócić uwagę przeciętnego dorosłego odbiorcy stosuje się wiele różnych zabiegów, które przenikają się i ukazują sposoby jawnej lub ukrytej perswazji. By sprzedać swój produkt wykorzystuje się ludzkie działanie, które jest pobudzane przez wewnętrzne siły dynamiczne, zwane popędami, dążeniami czy potrzebami np. do życia w dobrej zgodnej rodzinie. Wykorzystuje się proces identyfikacji, często wyzwala się potrzebę aspiracji, czyli dążenie do bycia kimś innym, lepszym niż się jest w rzeczywistości. Często, by pozyskać uwagę odbiorcy, stosuje się w reklamach humor, wprowadza się też strach i lęk. Wprowadzając do reklamy stany lękowe twórcy reklam wykorzystują fakt, że każdy z nas podświadomie dąży do walki z tym stanem, wykorzystując najczęściej swój system obronny "ja", czyli zbiór mechanizmów, takich jak projekcja, represja, racjonalizacja czy substytucja. Nie jest przecież możliwe życie pozbawione jakiegokolwiek lęku, a konieczność sprostania własnym lękom wpisana jest w rozwój jednostki."
Przygotowując wstępne założenia projektu opakowania, warto zdać sobie sprawę, że konsument dokonując wyboru produktu (głównie w sklepie o samoobsługowej formie sprzedaży) ma tylko kilka sekund, aby zidentyfikować cechy i atrybuty produktu przez pryzmat jego opakowania. Jeżeli opakowanie jednostkowe w prosty sposób nie komunikuje o wartości produktu i korzyści, jakie może otrzymać konsument, nabywając dane dobro, mało prawdopodobny staje się jego zakup. Często powodem takiej sytuacji są szumy informacyjne, wynikające z nadmiaru informacji zawartych na opakowaniu (informacji, które w znaczącej mierze są dla niego niejasne, na przykład piktogramy, których znaczenia konsument finalny nie pojmuje).
Tagi: marketing, produkt, reklama
Struktura strony
Najpopularniejsze
-
Kiedyś fotografia była zdecydowanie bardziej elitarna. Fotograf musiał znać zasady panujące w ciemn...
-
Współczesny globalny rynek jest bardzo wymagający. Czasami pozornie mały błąd i trochę spóźnion...
-
Wszyscy jesteśmy kolekcjonerami i nawet sobie nie zdajemy z tego sprawy. Najczęściej nasze kolekcjo...
Aleister Crowley - Pojęcia magiczne

Aleister Crowley to postać dobrze znana osobom, których fascynuje magia i wszystko, co z nią związane. Był to Anglik urodzony w tysiąc osiemset siedemdziesiątym piątym roku, zmarł siedemdziesiąt dwa lata później. Zasłynął z bardzo wielu rzeczy - możn...