Wizytówki

Aby zrozumieć definicję marży najpierw należy dowiedzieć się czym jest koszt, a czym zysk. Tak, więc zysk jest różnicą między ceną towarów, a kosztem, jaki jest z ty, związany. Tak, więc marżą będziemy nazywać stosunek, jaki jest zysku ze sprzedaży do samej ceny sprzedaży. Istnieją dwa rodzaje marży, gdzie obie funkcjonują jako elementy sprawozdania finansowego. Marża netto będzie to zysk netto mierzony w danym okresie sprawozdawczym, następnie liczbę tą dzielimy przez wartość sprzedaży w tym okresie. Dzięki marży netto dowiadujemy się jak bardzo zyskowna była nasza działalność w danym okresie. Marża ta bierze pod uwagę poniesione przez firmę koszty, pośrednie i bezpośrednie, które potrzebne są do sporządzenia kalkulacji. Marża brutto jest natomiast bardziej złożona. Pokazuje ona natomiast, jaki był zysk ze sprzedaży w danym okresie firmy. Tutaj wlicza się tylko koszty bezpośrednie. Najważniejsze jest zaś, aby tutaj wziąć pod uwagę koszt wytworzenia wyrobów sprzedanych. Czasami marża mylona jest z narzutem, jaki nakłada się na cenę zakupu towaru. Istnieje również inny sposób obliczania marży nie uwzględniając sprawozdania finansowego.
Czy twój pracodawca tez czasami wpada na genialny pomysł by zorganizować imprezę biurową? Tak? A jaki ty do tego masz stosunek? Ile razy po całym dniu pracy nie masz już ochoty spędzać także wieczoru w towarzyskie twoich kolegów z pracy? Może marzysz tylko by wziąć gorącą kąpiel, czy też prysznic, ułożyć się wygodnie w fotelu i obejrzeć film w telewizji. Nie masz ochoty dzisiaj nigdzie wychodzić, jednak jak powiedzieć o tym twojemu szefowi? Może być ciężko. A jaki jest powód tego, że nie chcesz iść na imprezę firmową? Czasami zdarza się, że pracodawca organizuje ją w eleganckiej restauracji, gdzie rezerwuje dla swoich pracowników kilka stolików lub nawet całą salę. Mężczyźni nie mają problemu w co się ubrać, jednak z kobietami to już inna sprawa. Cała szafa ciuchów , ale przecież założyć tego samego, co ostatnim razem. Żona szefa oraz co gorsza koleżanki zaraz wytkną popełnioną gafę i będziesz tematem potajemnych rozmów w toalecie lub na klatce schodowej. Ta cała wystawka to nie potrzebne wydawanie pieniędzy na kostium, czy sukienkę oraz buty i to tylko po to, by pochwalić się przed koleżankami. Co innego imprezy motywacyjne, czy integracyjne, tam obowiązuje nieformalny i jak najbardziej praktyczny, wygodny ubiór.
Tagi: koszt, sprzedaż, firma
Struktura strony
Najpopularniejsze
-
Nikogo z nas chyba nie trzeba przekonywać do twierdzenia, że aby rozwinąć skrzydła na biznes potrze...
-
Święto jest to dzień wyznaczony przez kościół. Każdy ma jakaś wiarę jednak najwięcej jest chr...
-
Początek tego wszystkiego jest bardzo prosty. Japiszon jest znudzonym życiem ubezpieczycielem w sza...
Lalka Barbie

Lalka Barbie na początku swego istnienia od razu zrewolucjonizowała rynek i do dziś jest bardzo popularna. Lalka Barbie do dzisiaj jest jedną z najważniejszych ikon w kulturze masowej. Produkowana jest przez firmę Mattel i sprzedaje się znakomicie do...