Nasz biznes - Marketing i pieniądze

Tak więc, jeżeli chodzi o wpływ reklamy na nasze codzienne życie, to najbardziej, ogólnie mówiąc, informacja na temat produktu została zastąpiona obietnicą zaspokojenia jakiejś potrzeby, często przyprawionej ukrytą szczyptą perswazji. Dlatego bardzo dobre efekty wywołuje pokazywanie reklamowanego towaru w otoczce codziennej rzeczywistości. Tak rodzi się silne przekonanie, iż jest on wybierany przez większość. Są to działania zgodne z teorią warunkowania, która określa, że jeżeli coś jest bardziej popularne, to znaczy, że musi być lepsze. Aby tego dokonać, należy najpierw wytworzyć pozytywną otoczkę wokół sytuacji używania danego produktu. Potem pobudzić potrzebę identyfikacji lub aspiracji i czekać kiedy telewidz przeniesie dobre skojarzenia i emocje na dany produkt, dzięki czemu sam produkt wyda się lepszy. Opisany proces znany jest w psychologii jako "psy Pawłowa" albo "efekt halo". Twórcy reklam zdają sobie sprawę z tych prawidłowości i umiejętnie je wykorzystują. Czy zabiegi takie są skuteczne - Wyniki wielu eksperymentów psychologicznych wskazują, że raczej tak.
Tagi: rynek, produkt, klient
Struktura strony
Najpopularniejsze
-
Świat internetu towarzyszy nam na każdym kroku. Za pośrednictwem sieci dokonujemy zakupów, zdobywam...
-
Gdzie szukać pracy? Wiele osób szuka dobrych ofert pracy. Jednakże mało komu się to tak naprawdę ud...
-
Ten artykuł będzie o gospodarce USA – największej gospodarce świata. USA to kraj ogromny z ogromnym...
Magia haosu

Magia chaosu jest dość młoda odmianą magicznej sztuki. Jej najbardziej popularnym symbolem jest gwiazda chaosu nazywana również chaosferą. Osoby zajmujące się tym rodzajem magii są przekonani co do tego, że można wpływać na rzeczywistość poprzez prze...