E-biznes w sieci Internet

KredytyNowa ekonomia to nowe wyzwania, nieznane dotąd podejście do klienta i przedsiębiorcy. Internet idealnie dopasował się do obecnej fazy rozwoju gospodarczego. Stał się ważny w świecie stale wzrastającej konkurencji. Pozwala na indywidualne podejście do klienta, a każdy z nas to lubi. Rewolucja internetowa doprowadziła do powstania pośrednika informacyjnego, uważa się że lepsza możliwość dotarcia do klienta skłoni dostawców do prezentowania lepszych ofert towarów i usług, a im lepsza oferta, tym więcej klientów kupuje przez Internet. Co z drugiej strony daje więcej nabywców i coraz to korzystniejsze oferty handlowe. Jest to prosta maszynka aby robić pieniądze z prowizji za transakcje elektroniczne. Internet jest źródłem szans i możliwości niedostępnych w ekonomii tradycyjnej. Stwarza bowiem funkcjonującym w nim supermarketom, domom aukcyjnym, sklepom wyjątkową sytuację, tzn. w której sprzedający i kupujący pozostają ze sobą w stałym, bezpośrednim kontakcie. Zmienia się model kontaktu z klientem z formy jeden do wielu na bardziej skuteczną: jeden do jednego. Jedno pozostaje nie zmienne, sprzedający muszą tak samo jak w tradycyjnej gospodarce, brać pod uwagę zmieniające się stale popyt i podaż. Również muszą uwzględnić zaufanie klienta do marki oraz bezpieczeństwo transakcji. W Internecie przestaje istnieć ograniczenie położenia geograficznego. Klientem może być ktoś z innego bardzo odległego zakątka świata. Powstanie e-biznesu sprzyja kupującym., dzięki możliwościom jakie daje, powstaje grupa klientów zainteresowanych zakupem specyficznego towaru bądź usługi. Internet stworzył również duże możliwości komunikacyjne. A za tym idzie skrócenie kanałów dystrybucji, co w konsekwencji daje niższą marżę i cenę. Dostęp do informacji, indywidualizacja będą kształtować rynek e-commerce w najbliższych latach. Skorzystać będą mogli z tego świadomi swoich praw i możliwości klienci. Z pewnością jest to prawdziwie globalny rynek, bez pojęcia czasu i przestrzeni. Bez wątpienia można powiedzieć, że biznes internetowy stał symbolem XXI wieku. Podejmowanie decyzji przy okazji zarządzania firmą to proces bardzo trudny, wymagający nie tylko odpowiednich kompetencji, ale i determinacji. Trzeba przy tej okazji pamiętać o bardzo wielu rzeczach, które mogą stać na przeszkodzie przy realizowaniu procesu decyzyjnego. Chodzi między innymi o to, że zupełnie naturalnym odruchem u ludzi jest niechęć do ponoszenia jakichkolwiek strat. Jednakże w praktyce jest tak, że aby coś zyskać, trzeba zaryzykować – dotyczy to także funkcjonowania poszczególnych przedsiębiorstw. Dlatego też właśnie ryzyka unika się, ponieważ nie chce się stracić tego, co już się posiada – nawet, jeżeli w perspektywie są całkiem wymierne i konkretne korzyści. Oczywiście, nie wolno w tym momencie zapominać o tym, że podejmowanie decyzji wiąże się również i z tym, że ryzyko się nie opłaci – i zamiast zysków, rzeczywiście powstaną straty. Niechęć do ponoszenia strat trudno więc uznać za zachowanie o charakterze irracjonalnym – ma ono swoje jak najbardziej realne uzasadnienia.

Tagi: rynek, klient, sieć
Struktura strony

Najpopularniejsze

  • Słowo marketing pochodzi od angielskiego "market" i oznacza zajmowanie się rynkami. W literaturze p...
  • Jak wiadomo pieniądze towarzyszą nam niemal w każdej sferze życia, są bardzo istotną rzeczą przy na...
  • Youtube to niezwykle popularny serwis. W naszym kraju również zna go chyba każdy, podobnie jak i w ...

Rodzaje towarów, czyli dóbr

Każda rzecz posiada swoją wartość. Jednak co określa tę wartość? Oczywiście odzwierciedla ją wartość pieniężna, która wytworzyła się przez długi okres czasu na zasadzie porównań pomiędzy pracą jaką włożył wytwórca w produkcję, relatywną wartością sur...