Działanie

Cele marketingu - Marketing i pieniądze
Marketing jako kategoria instrumentalno-czynnościowa służy przede wszystkim uzyskaniu przez przedsiębiorstwa określonych celów działania. Przedsiębiorstwo może być ukierunkowane na realizację jednego bądź wielu celów działania. Jeżeli mówimy o jednym celu, wymaga się określenia jego treści (sprzedaż, zysk itp.), sposobu jego wyrażenia (np. rentowność lub wielkość bezwzględna zysku, tempo przyrostu sprzedaży lub wielkość sprzedaży, udział w rynku itp.) i czasu, w którym ma on być zrealizowany .Przedsiębiorstwo nie musi być ukierunkowane wyłącznie na realizację jednego celu. Celów o różnorodnej treści, może być więcej, a relacje pomiędzy nimi mogą być różne. Przy mnogości celów relacje ...

Efekty przemiany - Marketing i pieniądze
Marketing pojawił się w rezultacie rozległych przemian w rzeczywistości społeczno-gospodarczej. Rodowód marketingu wskazuje, że nie jest on konstrukcją myślową zrodzoną na gruncie teoretycznej analizy, ale racjonalną reakcją przedsiębiorstw na przemiany zachodzące w życiu gospodarczym a zwłaszcza na przemiany zachodzące na rynku . Marketing definiuje się na wiele sposobów. Nie wdając się w dyskusje terminologiczne, marketing można określić mianem zintegrowanego zbioru (systemu) instrumentów i działań związanych z badaniem i kształtowaniem rynku, w oparciu o rynkowe reguły postępowania. Zbiór, o którym mowa jest integralnym elementem działalności gospodarczej prowadzonej w oparciu o rynek. Marketing nie ...

Marketing i pieniądze
Marketing to zjawisko znane nie od dziś. Zrodził się w wyniku komplikacji życia gospodarczego. Nowo powstałe potrzeby stały się podstawą jego rozwoju a zarazem impulsem do gromadzenia oraz porządkowania wiedzy o tym zjawisku. Jako odmienny od tradycyjnych schematów działań na rynku stał się on przedmiotem wnikliwych badań naukowych i intelektualnych przemyśleń. Wzbogacało to marketing, a dzięki temu coraz lepiej przystosowywało go do zaspokajania potrzeb życia gospodarczego.Marketing jest związany z procesami racjonalnego postępowania na rynku oraz odpowiada wyzwaniom współczesnej gospodarki rynkowej w tej dziedzinie. U źródeł marketingu leży kreatywne myślenie firm i organizacji ...

Ogólnie - Marketing i pieniądze
Słowo marketing pochodzi od angielskiego "market" i oznacza zajmowanie się rynkami. W literaturze przedmiotu używane jest ono w wersji oryginalnej. Jego pojęcie wywodzi się z funkcji zbytu wyrobów. W miarę przekształcania się rynku producenta w kierunku rynku konsumenta (odbiorcy) oraz rosnących trudności ze zbytem, funkcja sprzedaży zyskiwała na znaczeniu i była poszerzana przekształcając się w funkcję określaną współcześnie mianem marketingu . Początkowo marketing odnoszono do przedsięwzięć gospodarczych, których celem było osiągnięcie zysku. Obecnie zasady marketingu odnoszone są również do instytucji i organizacji nie nastawionych na zysk.Marketing jako dział nauki oraz zbiór zasad ...

Źródło działań - Marketing i pieniądze
Marketing jako zintegrowany zbiór działań i instrumentów jest bezpośrednio powiązany z rynkiem, jego badaniem oraz kształtowaniem. Przy pomocą działań i instrumentów marketingowych procesy, które zachodzą na rynku są rozpoznawane, jak również poddawane aktywnemu i celowemu oddziaływaniu. Faza kształtowania rynku przy pomocy instrumentów i działań marketingowych zawsze jest poprzedzana fazą badania za pomocą określonego zbioru czynności (działań), które są ważnym elementem marketingu. Dopełnieniem struktury marketingu jest właściwe dla niego sposób kreowania oraz uruchamiania skupionych w nim działań i instrumentów. Sposób ten opiera się na rynkowych regułach postępowania. Wyrażają one ukierunkowanie przedsiębiorstwa na rynkową ...

Struktura strony

Najpopularniejsze

  • Wściekłość - na pewno znacie to uczucie. Wasz podwładny nie poradził sobie z nowym zadaniem, ale ni...
  • Wykształcenie ma kluczowe znaczenie, kiedy podejmuje się pierwszą w życiu pracę. Potem zaś, przy ko...
  • Ekonomia to termin , który zna każdy, jednak niedokładnie. Dziś będę się starał przybliżyć wam ten ...

Niedobór wiedzy

Wymagać od siebie, nawet, jeśli inni nie wymagają. To bardzo mądre słowa, ale również bardzo trudne do spełnienia. Duże znaczenie przy szukaniu pierwszej pracy ma dla absolwenta studiów wyższych, jego aktywność za czasów studenckich. Czy tylko skupił...